25 Aralık 2012 Salı

ULUSLARARASI İŞARET SANCAKLARI





 ULUSLARARASI İŞARET SANCAKLARI


A
A
Aydın / Alfa
Denizde dalgıcım var, ağır yolla geçiniz
Diver  Down Keep Clear
Ankara

B
B
Burak / Bravo
Tehlikeli yük alıyor, boşaltıyor veya taşıyorum
Dangerous Cargo
Bursa

C
C
Cemal / Charlie
Evet (Olumlu)
Yes
Ceyhan

D
D
Deniz / Delta
Benden açık durunuz, zorlukla manevra yapıyorum
Keep Clear
Denizli

E
E
Engin / Echo
Rotamı sancağa değiştiriyorum
Altering Course to Starboard
Edirne

F
F
Felenk / Foxtrot
Hareket edemiyorum. Benimle irtibat kurunuz
Disabeld
Fatsa

G
G
Gabya / Golf
Kılavuz istiyorum, ağlarımı topluyorum.
Want a Pilot
Giresun

H
H
Halat / Hotel
Gemimde kılavuz var
Pilot on Board
Hopa

I
I
İstif / India
Rotamı iskeleye alıyorum
Altering Course to Port
Isparta / İzmir

J
J
Jale / Juliet
Yanmaktayım, gemimde tehlikeli yük var, benden neta olunuz.   On Fire Keep Clear
Jale

K
K
Kalyon / Kilo
Sizinle haberleşmek istiyorum
Desire to Communicate
Kayseri

L
L
Levent / Lima
Geminizi derhal durdurun.
Stop İnstandly
Lüleburgaz

M
M
Merih / Mike
Gemim durdu ve yol yapmıyorum
I am Stopped
Manisa

N
N
Neptün/November
Hayır (Olumsuz)
No
Nazilli

O
O
Oruç / Oscar
Denize adam düştü
Man Overboard
Ordu / Ödemiş

P
P
Poyraz / Papa
Limanda: Gemi hareket edecektir.   About to Sail
Denizde : Ağlarım bir engele takıldı
Pazar

Q
Q
Sarı / Qubec
Sağlık durumu normal, serbest pratika istiyorum
Request Pratique
 

R
R
Reis / Romeo


Rize

U
S
Seydi / Sierra
Makinalarım geri çalışıyor
Engines Going Astern
Samsun

T
T
Turgut / Tango
Benden açık durunuz, trol çekiyorum
Keep Clear
Trabzon

U
U
Umman / Uniform
Tehlikeye gidiyorsunuz
Standing into Danger
Urfa / Ünye

V
V
Vatan / Victor
Yardıma ihtiyacım var
Require Assistance
Van

W
W
Çıma / Whisky
Tıbbi yardım isterim
Require Medical Assistance
İki ve

X
X
İkiz / X-ray
Durunuz ve işaretimi bekleyiniz
Stop Your Intention
İkiz

Y
Y
Yılmaz / Yankee
Demir tarıyorum
Am Dragging Anchor
Yalova

Z
Z
Zuhal / Zulu
Römorkör istiyorum
Require a Tug
Zonguldak

1
 1     Una one      (U-na van)     
        bi-ir

2
 2     Bisso two    (Bis-so tu)    
        i-ki

3
 3     Terra three  (Ter-ra tri)
        ü-üç

4
 4     Karte four    (Kar-te for)   
        dö-ört

5
 5     Panta five   (Pan-ta fayf) 
        be-eş

6
 6     Sox six       (Sok-si siks)
        al-tı

7
 7     Sette seven (Set-te-se-vın)
        ye-di

8
 8     Okto eight    (Ok-to eyt)
        se-kiz

9
 9     Nove nine     (No-ve nayn)
        do-kuz

0
 0     Na-da ze-ro   (Na-da ze-ro)
        sı-fır

Cevap Flaması
 Cevap Flaması

1. Tekrar
 1. Tekrar

1. Tekrar
 2. Tekrar

3.Tekrar
 3. Tekrar





..........................

0 yorum :

Yorum Gönder

ÜYE OLMADAN YORUM YAPABİLİRSİNİZ.
Yazınız denetlendikden sonra yayınlanacakdır.
yazınıza verilen cevapdan haberdar olmak isterseniz, aşağıdaki ( E-posta yoluyla abone ol ) tıklayıp @posta adresinizi yazın onaylayın, yazınıza verilen cevap yorum size @posta olarak bildirilecekdir.

 photo gezenoltabalk_zps6mclks9e.gif
Gezen Olta Balık © 2013 Supported by Best Blogger Templates and Premium Blog Templates - Web Design